جاذبه های گردشگری کیش سالی گشت
نوشته شده توسط : تور استانبول

شنا کیش

ورزش شنا در کیش یكی از محبوب ترین ورزشها در بین اقشار مختلف مردم استفردی كه شنا می كند، نه تنها از این طریق احساس راحتی و نشاط می كند بلكه در اثر شنا كردن قابلیتهای جسمانی خود را از قبیل استقامت دستگاه گردش خون و تنفس، قدرت، سرعت و انعطاف پذیری مفاصل شانه و مچ پا افزایش می دهد. ورزش شنا ورزشی است كه از سن نوزادی تا سن كهنسالی میتوان آنرا انجام داد و به طور كلی ورزشی است كه هیجان و اضطراب را كاهش داده، عضلات را قوی و محكم كرده و بدن را نرم و انعطاف پذیر می سازد و باعث می شود كه فرد انرژیی بیشتری برای انجام كارهای روزانه خود كسب كند.

-کیش-1.gif

 

مسیر دوچرخه سواری کیش

یکی از طولانی ترین و زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری كشور در جزیره كیش قرار دارد. مسیر ویژه دوچرخه سواری جزیره كیش سرتاسر این مسیر 75 كیلومتری كاملا مستقل از مسیرهای اتومبیل رو بوده و بخش اصلی آن به موازات جاده جهان، در حاشیه نوار ساحلی احداث شده است

kish-road.gif

غواصی در جزیره کیش

به دلیل مرجانی بودن جزیره و شفافیت آب دریا كه امكان تماشای انواع آبزیان زیبا و منحصر به فرد این منطقه را میسر میسازد جاذبه فراوانی برای گردشگران و شهروندان كیش دارد . 2مركز در باشگاه ورزش های دریایی كیش و اسكله تفریحی خدمات و آموزشهای لازم همراه با كلیه تجهیزات و امكانات (لباس مخصوص، كپسول هوا و. . . ) را در اختیار علاقمندان به غواصی قرار می دهند . 

-کیش.gif

آب انبار سنتی جزیره کیش

یكی از روشهای ذخیره  آب آشامیدنی در قدیم الایام در جزیره كیش ، ساخت آب انبار  بوده است. در سال 1372 جهت جمع آوری آب های سطحی، یک آب انبار دو قلو با پنج بادگیر به سبك معماری سنتی یزدی در محل یك آب انبار باستانی در محدوده شهر حریره در نزدیكی مجموعه درخت سبز كیش ساخته شد.

_انبار_سنتی_جزیره_کیش.jpg

اسكله تفریحی میر مهنا کیش

این پارک به طول 130 متر, عرض 9 متر و مساحت 1578 متر مربع در شمال جزیره كیش و در پارک تفریحی ساحلی میرمهنا واقع است. این اسكله به روش شمع فولادی و عرشه بتنی در سال 1385 ساخته شده است.در طول اسكله چهار پلكان برای سوار شدن قایق های تفریحی و چهار محل برای تماشای دریا ساخته شده و دارای نورپرداری زیبا می باشد.

_تفریحی_میر_مهنا_کیش.jpg

 

شهر تاریخی حریره کیش

بقايايى در مرکز ساحل شمالى جزيره کیش قراردارد كه به احتمال بسيار قوى به دوره ساسانيان و اوايل دوره اسلامى بر مى گردد . اين بقايا در وسعتى بالغ بر سه کيلومتر مربع ، بازگو کننده اين مطلب است که روزگارى شهرى بزرگ و اباد در اين منطقه وجود داشته و جمعيت کثيرى را در خود جاى مى داده است.  آن چه امروز از اين شهر بر جاى مانده حجمى از معمارى شهرى است اما کمتر و به ندرت طاق ها و پوشش ها و سقف ها سالم برجاى مانده است جز پاره اى موارد که پوشش هاى طاقى شکل سنگى از گزند تخريب در امان مانده است.بقاياى شهر حريره در امتداد ساختمانهاى بندرگاه و دفاتر آن ، قابل ديدن است. طبق نظر سازمان ميراث فرهنگى ، شهر حريره هشتصد سال قدمت دارد.

_تاریخی_حریره_جزیره_کیش.jpg

   

 

مجموعه درخت سبز جزیره کیش

آبهاي سطحي به قسمتي از منطقه شمالي جزيره کیش كه به دره پرتغاليها معروف است سرازير ميشوند، لذا اين منطقه از سرسبزي خاصي برخوردار است. در اطراف يكي از كهنسال ترين درختان لور جزيره کیش ، مجموعه درخت سبز احداث شده است. درخت سبز كهنسالترين درخت  لور  جزيره کیش است و احتمالا بين 500 تا 600 سال عمر دارد. بر شاخه هاي اين درخت، گره هايي با نخ يا پارچه زده شده است كه در نگاه اول آن را به نوعي مقدس مي نماياند. گروهي از مردم عقيده دارند كه اين درخت شگون دارد و به همين دليل به قصد برآورده شدن نيازشان پارچه هايي به شاخه هاي آن ميبندند.

_درخت_سبز_جزیره_کیش1.jpg

آکواريوم کیش

 خليج فارس از حيات آبزي بسيار متنوعي برخوردار است. سياحتگران در هر گوشه ساحل کیش ، مي توانند انواع ماهي ها و ديگر آبزيان را که برخي از آن ها بسيار عجيب به نظر مي رسند،  در آکواريوم کیش که در ساختمان کانون هنر قرار دارد انواع مختلفي از آبزيان زيبا و شگفت انگيز خليج فارس نگهداري مي شود.

_کیش.jpg

 

شهر زیرزمینی کاریز کیش

قنات کيش بيش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و آب شيرين قابل شرب ساکنان جزيره کیش را تامين مي‌کرده، قنات كيش از نظر طول رشته قنات و يا عمق چاه‌ها قابل مقايسه با قنات‌هاى ديگر نقاط ايران نيست‌ این قنات یکی از با قدمت ترین قنات های ایران میباشد که در سازمان میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسیده یکی از عجایب مهندسی این قنات این است که  با توجه به شيب بسيار كم جزيره‌، چگونگى هدايت آب‌هاى زيرزمينى به سطح زمين در کیش را میسر نموده و نشان مى‌دهد كه در زمان خود از پيشرفته‌ترين روش‌ها براى حفر قنات استفاده مى‌كردند.

_زیرزمینی_کاریز.jpg

 

پاياب کيش

دهليز يا نقبي است كه در سطح زمين در كنار دهانه چاه قنات حفر با شيب تند و با استفاده از تعدادي پله به سطح آب جاري قنات در زيرزمين مي رسد هر چه عمق چاه بيشتر باشد، اين نقب طولاني تر و تعداد پله هاي آن زيادتر مي شود. زاويه حفر دهليز را طوري محاسبه مي كنند كه آخرين پله پاياب به انتهاي ميله (چاه) قنات برسد تا از روشنايي نوري كه از دهانه چاه به سطح آب مي تابد براي روشنايي محوطه پاياب استفاده شود. معمولا در اطراف آخرين پله محوطه ايجاد مي شود كه در روزهاي گرم تابستان، هوايي ملايم و دلپذير دارد و براي استراحت از آن استفاده مي شود.

_کیش.jpg

 

لاک پشتهای دریایی کیش

از ساليان بسيار دور و به واسطه امنيت و آرامشى كه بر سواحل زيباى جزيره كيش حاكم است انواع آبزيان و از جمله لاك پشت ها در آن آشيانه گزيده اند.

دو نوع لاک پشت در خليج فارس وجود دارد. لاک پشت نوک دار (Hawksbill) و لاک پشت سبز (Green)

درآبهاى ساحلى جزيره كيش مخصوصاً در نزديكى دماغه غربى و همه سواحل سنگى جنوب و غرب جزيره ، لاک پشت های دريايى غول پيكر را به راحتى از فراز ديوارهاى ساحلى مى توان مشاهده نمود. وفور لاك پشت ها در آبهاى ساحلى مخصوصاً درهنگام غروب يكى از جاذبه هاى سواحل صخره اى کیش است

-پشت-کیش.gif

 

پارک دلفین کیش

مجموعه تفريحي پارک دلفین کیش با مساحتي حدود ۱۰۰ هكتار در جنوب شرقي جزيره كيش قرار گرفته و یکی از مراکز تفریحی ودیدنی های کیش بشمار میرود .در دلفيناريوم اين مجموعه گونه‌هاي مختلفي از پستانداران دريايى از جمله دلفين، شير دريايى شمالى، شير دريايى جنوبى، گربه دريايى شمالى، گراز دريايى و پنگوئن نگهداري مي‌شوند و مجموعه شامل فضاي سبز با انواع گونه‌هاي مختلف گياهي، باغ پرندگان و اولين و تنها دلفيناريوم در ايران است که  بازديدكنندگان مي‌توانند از هنرنمايي آنان كه توسط مربيان ايراني تربيت مي‌شوند دیدن می کنند

-دلفین-ها-کیش-1-.gif

 

.

باغ پرندگان کیش

اين باغ که یکی از دیدنیهای کیش است از جمله نكات قابل توجه در اين پارك گردآوري گونه هاي مختلف از اقصي نقاط جهان از آمريكاي جنوبي تا استراليا و از شرق تا آفريقا مي دارد این مکان  دیدنی کیش بسیار شهرت دارد که از جذابیت های کیش که توجه گردشگران را به خود جلب میکند

-پرندگان.gif

 

کلبه هور جزیره کیش

کلبه هور کیش یکی از جاهای دیدنی کیش میباشد که براى نمايش استفاده از انرژى‌هائى که در قرن حاضر کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. این مجموعه در غربی ترین نقطه کیش دماغه ای وجود دارد که از قدیم کلبه هور نامیده می شده است . کلبه هور کیش مکانی مناسب برای غواصی میباشد که در طول سال گردشگران زیادی را به سمت خود میاورد. 

-هور.gif

 

نخلستان باغ بهشت کیش

باغ بهشت کیش تنها نخلستان به جاي مانده از دوره هاي گذشته است که امروزه بعنوان یکی از جاذبه های گردشگری کیش از آن یاد میشود این منطقه دیدنی کیش در غرب محله سفين واقع شده و از جمله زيباترين نخلستان هاي کیش است كه به ويژه در هنگام غروب آفتاب چشم اندازي زيبا و تماشايي دارد.

-کیش.gif

گذر هنرمندان کیش

یکی از دیدنیهای کیش مجموعه گذر هنرمندان كيش است که معرف مشاهیر بزرگ ایران زمین است.این مجموعه از سال 1378 در ضلع شرقي پارك حاشيه اي حد فاصل ميدان سنايي تا ميدان ساحل کیش ساخته شد و به تدريج در مراحل مختلف بر شمار تنديس هاي نصب شده در اين گذر افزوده شده است. هدف از ایجاد اين مجموعه حرکت فرهنگی و آشنا سازی بيشتر نسل جوان و توریست های خارجي با بزرگان فرهنگ و ادب كشورمان و گراميداشت ياد و خاطره اين گنج ارزشمند ايران است.

-هنرمندان-1.gif

حمام شهرتاریخی حریره

اگر با تور کیش به جزیره کیش سفر میکنید  حتما از جاهای دیدنی کیش  دیدن کنید . از جمله مکان ها ی توریستی جزیره  کیش که می توان از آن بازدید کرد حمام  تاریخی حریره کیش است که از جمله بخش های شهر تاریخی حریره کیش میباشد بقایای این بنای تاریخی که به «شهر تاریخی حریره» معروف است،

-تاریخی-حریره-جزیره-کیش-1.gif

 

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش در غرب جزیره و در نزدیکی مجتمع غروب کیش یک کشتی قدیمی عظیم الجثه بر سواحل نیلگون کیش جا خوش کرده است که به کشتی یونانی معروف است .کشتی یونانی از نظر تاریخی قدمت و اهمیت چندانی ندارد.

-یونانی.gif





:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: